'We zien nú al iedere week een paar procent verbetering!'
Johan van 't Zelfde, Bakkerij Van Keulen
Businesscase: Bakkerij Van Keulen
Bakkerij Van Keulen wilde meer inzicht in het rendement van de 14 eigen winkels, om hiermee tot rendementverbeterende beslissingen te komen.
Het door REDview BI ontwikkelde managementdashboard is overzichtelijk opgebouwd uit de dashboards Omzet, Kostprijs en Personeel en komen samen dashboard Rendement waarin het operationele resultaat per winkel wordt getoond. Alle informatie komt direct vanuit Bake-It en Cash-It.
‘Realtime data laat zien zoals het echt is. Veel mensen hebben verschillende meningen, maar data liegt niet. Daarop kun je sturen en verbeterslagen maken’
'Data liegt niet'
Johan van ‘t Zelfde, mede-eigenaar van Bakkerij Van Keulen: “De dashboards geven direct inzicht in ons bedrijf. Bij ons gebeurt heel veel op het onderbuikgevoel. Dat is prima, maar het heeft ook nadelen. Realtime data laat zien zoals het echt is. Veel mensen hebben verschillende meningen, maar data liegt niet. Daarop kun je sturen en verbeterslagen maken.”
“Iedere week plan ik een vast moment in om verbeteringen te maken. Dan ga ik analyses maken van een winkel, een productgroep, de medewerkers. Kunnen we met minder bezetting? Kunnen we mensen op andere plaatsen inzetten? Kunnen we artikelen uit het assortiment halen? We gaan dit de komende tijd verder delen met de verantwoordelijke mensen, zodat ook zij de data kunnen gebruiken om verbeteringen te maken.”
“Wat voor mij het belangrijkste is, is dat we nú al iedere week een paar procent verbetering zien! En we gaan nog veel vervolgstappen maken, zoals het verder uitdiepen van het productieproces, de logistiek.”
“Iedere week plan ik een vast moment in om verbeteringen te maken. Dan ga ik analyses maken van een winkel, een productgroep, de medewerkers. Kunnen we met minder bezetting? Kunnen we mensen op andere plaatsen inzetten? Kunnen we artikelen uit het assortiment halen? We gaan dit de komende tijd verder delen met de verantwoordelijke mensen, zodat ook zij de data kunnen gebruiken om verbeteringen te maken.”
“Wat voor mij het belangrijkste is, is dat we nú al iedere week een paar procent verbetering zien! En we gaan nog veel vervolgstappen maken, zoals het verder uitdiepen van het productieproces, de logistiek.”
Omzet
Het dashboard Omzet is gebaseerd op de kassatransacties per locatie (uit Cash-It).

Kostprijs
Het dashboard Kostprijs is gebaseerd op de leveringen van de bakkerij aan de winkels (uit Bake-It).

Personeel
Het dashboard Personeel is gebaseerd op de geklokte uren van de medewerkers (uit Bake-It).

Rendement
In het dashboard Rendement komt de informatie uit voorgaande dashboards samen in het operationele resultaat per winkel. Het resultaat kan per dag, week, periode of jaar getoond worden.

- Visueel
- Actueel: geheel gebaseerd op data uit Bake-It
- Filterbaar: filters op periode, week, hoofdartikelgroep (brood/banket) en locatie
- Doorklikbaar: van totaaloverzicht tot detailinformatie (kassabon, order, werkuren)
- Deelbaar: De dashboards kunnen online gedeeld worden met de betrokken winkelmanagers, die hiermee dagelijks betere beslissingen kunnen nemen om het rendement te verhogen.
Over ons
REDview BI verbetert het rendement én de maatschappelijke impact van bedrijven met datagedreven oplossingen.
Wij geloven dat het succes van ondernemingen bepaald wordt door het realtime inzicht dat zij hebben in hun resultaten en de mogelijkheid om deze resultaten structureel te beïnvloeden. En bieden realtime informatie door onze financiële dashboards te koppelen aan administratie/HR/CRM-pakketten.
Hierdoor weet je altijd waar je staat, maar belangrijker nog: hoe je kunt bijsturen om het resultaat en de cashpositie te verbeteren